Ras Mohamed&Jackfish Alley

Ağustos 08, 2008



Jackson Outside dalışından sonra, dalışları ballandıra ballandıra anlatmak oldukça zor. Yine bir Ras Mohamed günü, Sean izinli ve beraber fotoğraf dalışı yapmaya gidiyoruz. Shark Reef’e yaklaşmamızla beraber, dalgalı bir deniz bizi karşılıyor. Bu şu anlama geliyor, dalış sonrası tekneye geri dönüş zor olacak. Akıntı olduğu ise aşikar.
Shark Reef’in duvarında Twinspot snapperler(Avcı Balığı) yine bizi bekliyor, fakat bu sefer sayıları az. Akıntı oldukça şiddetli, Shark Reef’in arkasına doğru yöneliyoruz, akıntı olduğu zamanlarda Snapperler Anemon City ile Shark Reef’in arasındaki laguna girişine park ediyorlar, evet doğru tahmindi; hepsi orda bizi bekliyordu. Küçücük bir alanda sayıları oldukça fazlaydı, yüzlerceydi. Beklenen son, o küçücük alanda beni daire içine aldılar, her tarafım snapperdı ve hareket noktası bırakmıyorlardı. Yol vermeye ise hiç niyetleri yoktu. Onlara niye snapper dendiğini ilk defa bugün anladım. Ağızları yum-yum-yum şeklindeydi. Prana gibi dişleri vardı ve yum-yum-yum yapıyorlardı.Dalışın en zevkli anı, her zamanki gibi Snapperlar ile geçirdiğim zamandı.



Shark Reef’in arkasındayız, fotoğraf çekmem imkansız. Tek savaşım, akıntıda daha az ilerlemeye çalışmak. Böyle durumlarda elinizden geldiği kadar dipte kalmanız ve bcd'nizi negatife düşürmeniz, kollarınızı öne uzatıp hacim genişleterek, yatay pozisyonda gitmeniz hızınızı azaltmaya yardımcı olacaktır. Shark reef’in arkasında oldukça fazla sayıda fire coral olduğu için, onlara ve kendinize zarar vermemek için bcd’nizi negatife düşürdüğünüzde dikkatli olmanız gerekiyor. Fakat akıntı tüm bunlara rağmen oldukça şiddetliydi, artık ters yöne palet vurarak ilerleme durumunda geçmiştim. Tüm dalış boyunca akıntı bitmedi, tek bir düzgün fotoğraf yakalayamadım ve dalış sona erdi.


İkinci dalış Jackfish Alley. Teknedeki herkes Jackfish Alley outside’da blue dive yaparak köpekbalığı görme şansı arayacak. İlk dalışta tek bir fotoğraf çekememiş ben, ikinci dalışta da aynı neticeyle karşılaşmamak için reef’e yakın kalmaya karar veriyoruz. Teknedekiler oceanic blacktip ve eagle ray sonucu alırken biz turtle ile yetiniyoruz. Yine de gerçekten harika bir dalıştı. Akıntı yoktu ve ben akıntısız yazın ilk Jackfish Alley dalışını yaptım.Pompano sürüsü gördük, daha önce pompano sürüsü de görmemiştim. Oldukça büyük bir Giant Trevally’i Yellowbar Angelfish’i avlamaya çalışırken izledik.

Dalışı bitirme zamanı geldi ve deko beklerken, bir adet Hawksbill Turtle görmemizle beraber 17 metreye düştük ve maraton koşusu gibi bir şey yaparak, kaplumbağa’ya yetiştik. Gerçek bir cila oldu dalışa diyebilirim.
Her seferinde kendi kendime aynı şeyi diyorum. Ras Kathy’de dalmayacağım. Üçüncü dalış yine Ras Kathy, yine akıntı, vizibilite iyi değil. Yorgunum..

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe