Bruce'un terastaki mezarı

Ekim 18, 2011


Özlü bir söz, ya da ne bileyim Cemal Süreya’dan “Her ölüm erken ölümdür” yahut benzeri bir alıntı ile söze başlamak gelmiyor içinden… Canımın bir parçasını kaybettim, içim acıdı, daha kütüsü içimi acıttılar, çünkü Bruce sokakta zehirlenerek öldü, öldürüldü. Kızgınım! Birileri, sırf bahçelerine işemesinler, çöplerini karıştırıp-dağıtmasınlar, geceleri havlayarak uykularını kaçırmasınlar diye sokakta yaşamaktan başka hiçbir günahı olmayan canlıları katlediyor. Kafamdaki tüm sorular zalimlikle ilgili bugünlerde, çocukların açlıktan ölmesinin de, kadınların tecavüze uğramasının da, insanların deolojik fikirlerinden dolayı özgürlükleri ve sevdiklerinden ayırılmasının da, hepsinin arkasında bir zalimlik yok mu! Bu yazı sorgulamalarım için değil, sadece kedisini kaybedip de benim gibi bir çaresizlik yaşayanlara yardım etmek için yazıldığından, hızla konuya doğru yol alıyorum, yoksa paragraflarca sorgulamalarımı okumak durumunda kalacaksınız. Kedinizi ya da başka bir evcil hayvanınızı kaybettiyseniz, şehir hayatının tam içinde, betondan bir dünyada yaşıyorsanız. Bahçeniz yoksa ya da sadece ortaklaşa kullanım alanı olan bir bahçeniz varsa, yahut doğru yer neresi bir türlü karar veremiyorsunuz işte size bir alternatif. Çölde yaşadığım ve yaşadığım yerde bırakın hayvanlar için, insanlar için bile bir mezarlık olmadından, Bruce’u nereye gömeceğim tam bir mesele haline gelmişti. Kendime ait bir bahçem olmadığı için bahçe alternatifim de yoktu. Buradaki tek alternatif çöle götürüp, gömmek idi, fakat köpeklerin ya da tilkilerin toprağı kazıyarak Bruce’u tekrar dışarı çıkaracağı gerçeği vardı ve bu gerçekleşsin istemiyordum. Hızlıca bir araştırmanın içine girdim ve nihayetinde çözüme de ulaştım. Eğer kedinizi gömecek yer sıkıntınız, bunun yanısıra da bir terasınız var ise; İhtiyacınız olanlar - Minimum 50 cm derinlikte ve araba lastiği genişliğinde bir çiçek saksısı - 20 kilo toprak Saksının ¼ ünü toprakla doldurduktan sonra, kedinizin bedenini saksının içine yatırın ve geri kalan toprağı saksı dolana kadar doldurun. Saksının üst kısmına çiçek de ekebilirsiniz ama çiçek ekme için bir aylık sürenin geçmesini tavsiye ederim.



Gelelim sonuçlara; böceklenme, ya da bir koku ile karşılaşmadım. Mısır’da yaşadığım ve yılın en sıcak döneminde olduğum şu günlerde saksı hiçbir şekilde koku vermemekte. 50 cm’lik derinlik, topraktan kokunun çıkmasını başarı ile engellemektedir. Saksının içinde olacak kurtlanmada bir ay bir zamanı bulmadan bitecektir, bu konuda bir endişeniz olmasın, saksıdaki tüm kurtlanma kara sineklerin yaşam döngüsünden ibaret. Yaşam döngüsünü başarıyla tamamlananlar sinek olarak uçup, gideceklerdir. Yalnız bir köpeğiniz varsa ya da saksınıza ulaşan bir köpek olursa saksıyı eşecektir. Hatta eğer kedinizi ya da köpeğinizi bir bahçeye gömdüyseniz, mutlaka üstüne büyük ve ağır bir saksı koymanız, köpeklerin toprağı eşmesini engellemek için iyi bir yöntem olacaktır. Bahçeye yapacapınız bir gömme işlemi için 60 cm civarı bir derinlik yeterlidir. Ayrıca, ölü bedenin direk toprağa teması halinde çürümenin hızlanmasına yardım edeceksinizdir. Bu yüzden plastik ya da karton bir kutuya koyarak gömmek yerine, direk toprağa gömmek tavsiye edilir. En önemli ayrıntılardan bir diğeri de, ölüm gerçekleştikten sonra hızlıca gömmek zorunda değilsiniz, önce düşünüp-sağlıklı bir karar verecek kadar fazlasıyla vaktiniz var. Bu yüzden de kendinizi bir koşuşturmaca işine sokup da ani kararlar vermeyin. Gömdüğünüz yerin ertesi günlerde başka bir canlı tarafından kazılmasını istemiyorsanız, hem yer seçimini doğru olarak yapın, hem de derinlik için minimum 50 cm bir mesafe kazmalısınız. Ben Bruce’u kaybettiğimde google’da türkçe yazılı hiçbir kaynak bulamadım, ingilizce bildiğimden şanslıydım ve gerekli kaynaklara ulaştım. Bu yazı belki birilerinin işine yarar maksadıyla yazıldı. Umarım bir gün bu zalimce olan zehirlemeler son bulur, tıpkı diğer tüm zalimlikler gibi…

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe