Saron marmoratus

Ekim 24, 2009

From Derinlerde Bir Ukala/Sualtı Günlüğü

Hepimizin suyun altında gördüğümüzde heyecan duyduğumuz canlılar farklı farklıdır. Kimi orfozları, kimi mercanları, kimi kelebek ve melek balıklarını, kimi de karidesleri gördüğünde ayrı bir heyecan duyar. Köpekbalıklarını bu listeye yazmıyorum, çünkü köpekbalıklarının heyecanlandırmayacağı kimse görmedim ömrümde.

Benim ise suyun altında fotoğraflamaktan en zevk aldığım üç tür, goby, horozbina (blenny) ve karides türleridir. Suyun altında cüce bir goby’i görüntülemeye çalışırken, etrafımdaki dalgıçlar yanaşır ve neyin bu kadar ilginç olduğunu merak ederler, gösterdiğimde ise hayal kırıklığıyla uzaklaşırlar yanımdan. Surat ifadeleri tıpkı şişe burunlu yunuslar gibi, sanki daima mutluymuşcasına bir ifadeye sahiptir.

Yunuslar’ın bu ifadesine kanarak, tıkıldıkları gösteri havuzlarında mutlu olduklarını düşünen o kadar çok kişi var ki. Eğer gösteri havuzlarındaki yunuslarla ilgili “aslında neler oluyor”u öğrenmek için buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.
From Derinlerde Bir Ukala/Sualtı Günlüğü


Bir diğer heyecanlandırıcı tür ise karidesler, hem de her çeşidi. Gündüz dalışlarında, temizleme karidesleri dışında karides görmek, ışık’tan hoşlanmadıkları için çok mümkün değildir. Bu yüzden gündüz dalışında eğer bir karides görmüşsem bu beni gerçekten heyecanladırır. Saron marmoratus’u gördüğümde de böyle oldu.
İngilizce ismiyle “Marbled Shrimp”, türkçe adıyla misket karides’i, latince adıyla da Saron marmoratus. Genellikle 30 metre ve daha derinlerde rastlamanın mümkün olduğu bu karides türü ışıktan hoşlanmıyor
From Derinlerde Bir Ukala/Sualtı Günlüğü
Shark’s Bay’de 32 metre’deki glassfish dolu mercan kulesi’nde çekildi bu fotoğraf. (Glassfish pinnacle’ı türkçe’de nasıl kullanacağımdan tam emin değilim, mercan kulesi olarak kullandım, faklı bir adı varsa, yorumlarda belirtirseniz sevinirim.) Her ziyaretimde bana farklı sürprizler sunan bu mercan kulesi’nin eğlenceli bir tadı vardı bu sefer de... Her zamanki ev sahipleri olan, iki kırmızı ağızlı orfoz (redmouth grouper), yiyecek depoları olan glassfishleri avlamaya çalışan trevally’lere sinirlenmiş ve onları kovalıyorlardı. Mecan kulesinin etrafında dön babam dönen bu kovalamacayı izleyip, bir yandan da trevally’leri fotoğraflamaya çalışırken, gözüm bu karidesin ponponlarına takıldı. Bir çeşit deniz kurdu mu diye dikkatlı gözlerle baktım ve karidesin varlığı canlandı gözlerimde. Trevally’lerle vakit kaybetmiştim ve deko’ya yakalanmamak için kısıtlı vaktim vardı, hemen bir kaç kare fotoğraf aldım, hemen dediğime bakmayın, çok küçük olduğundan netlik yakalamakta çok zorlandım, bir yandan da her kare sonrası pozlamayı değiştir, yok yine olmadı derken vakit aktı gitti. Deko’lu dalış yapmadığım için aklım karides’te kalacak bir şekilde mercan kulesine veda ettim.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe