Yine Yeni Yeniden Kızıldeniz

Aralık 29, 2006

Yine Kızıldeniz yolu göründü, aslında babamın sağlık sebepleri (Bypass ameliyatı oldu) nedeniyle yolcluğumu iptal edecektim. Fakat Yılbaşı sonunda iş başlıyor. Televizyon ile olan kısa süreli ayrılığıma son verme kararı aldım. Bu iki aylık kısa süreli ayrılıkta anladım ki, dalış sektöründe Türkiye'de mutlu olamam. Bizim televizyonda yaşadığımız dakiklik (senelerin canlı yayın deneyimi), dalış ticareti şirketlerinde maalesefki yok. Ben ki çok kuralcı olmayan, yaydım çayıra, mevlam bayıra(bkz: atasözünü piç etmek)mantığıyla iş yapan biri olmama rağmen, sonuçlar bu. Zaten şu aşamada önemli olan yaz'a kadar (ne yazmış, biri geçti, şimdi ikincisini bekliyorum) para biriktirip, Sharm'a gitmek. Sean'ın Türkiye'de çalışması imkansız gibi. Sonumuz ne olacak bilmiyorum. 1 aylık aralıklarla kaldığımda Sharm El Sheikh'teki hayatım gayet güzel. Fakat İstanbul'dan uzun süreil bir ayrılık neler getiri bilemiyorum. Televizyonun gürültüsünü özler miyim?? Aslında orada yapacağım meslek şimdiki mesleğime yakın," Videographer" olmak . Bir tekneye biniyorsun. Dalmak için gelen turistlere, Merhaba ben çiğdem,dalış sırasında videonuzu çekmemi ister misiniz? 60 Euro (grup olduğunda 40 euro oluyor) fiyatı diyip, cevaplarını bekliyorsun. İlk dalışı grupla yapıp, dalgıçları çekiyorsun, ikinci dalışı tek yapıp, dalgıçları çekiyorsun. Teknede laptop'ta montajını yapıp, dvd şeklinde teslim ediyorsun. Şu ana kadar 5 kez paralı çekim yaptım. Altıncısını bu bayram yapacağım.

Bu tatilim biraz mutsuz geçecek. Çünkü Jack'ten sonra Charlie'de evi terketti. Sean'ı çok suçlamak istemesemde, tek sebep o. Geçen Kasım Sean sitede bir yavru kedi buldu ve eve getirdi.(Çor çirkin bir şey) Adını Jackie koydum. Öyle yaramaz (hatta daha doğru kelime olarak piç'i kullanacağım)ki, ortalığı ayağa kaldırıyor. Benim güzel Charlie'm kıskandı, aslında Charlie kıskanmaz, sadece öyle üzüldü ki, ben İstanbul'a döndükten sonra Sean, Jackie ile KFC yerken Charlie'ye yakalandı ve Charlie evi terketti. Şimdi Sharm'da daha da yalnız olacağım. Her gün bana eşlik eden Charlie olmayacak. Bu berbat bir şey...

Bunun dışında filtre siparişi verdim,adres olaraK Dive Africa'nın adresini verdim, böylece Filtre Sharm'da elime geçecek. Şimdilik 15 Ocak'a kadar oradayım. Eğer Tamer abiler iş başlıyor diye aramazlarsa kalmaya devam edeceğim. Bunun dışında hayatımda başka hiçbir gelişme yok. Dönüşümde sizlere köpek balığı maceraları anlatamayacağım, çünkü hava soğuk, 22 derece su sıcaklığı olacak. Yine de bu sıcaklıkta belki Ras Mohammed'te white tip reef shark görebilirim. Bu da maceralık bir şey olmaz. Hammerhead'leri yaza kadar görmek zor. Geçtiğimiz Ocak'ta Sharm dalışlarım canlı bakımından güzel geçmişti. Turtle ve Shark göremesemde. Sadece Ocak ayının tek kötü yanı, Thistlegorm dalışları benim için çekilmez olacak. Evde yalnız kalmak istemediğimden gitmek zorunda kalacağım. Geceleri öyle soğuk oluyor ki, ayrıca dalga çekilmez oluyor, akıntı desen öyle...Ocak Ayında Local bölgelerde bile akıntı halatı kullanmak zorunda kalınabiliyor. Akıntıyı sevmememin tek nedeni, kamerama hakim olmaya çalışmak.

Umarım herşey yolunda gider. Cep telefonumdan bana ulaşamazsınız, ama mail atabilirsiniz. Ayrıca dua edin Charlie ve geri dönsün. Hala umudumu kesmedim.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe